Úspěch naší studentky
Naše studentka Soňa Vrbenská obsadila 3. místo na konferenci, kde prezentovala problematiku mikrobiální kontaminace a možnosti čištění vzduchotechniky obytných budov.
µMeeting 2025
V pátek 6. června se konal už potřetí tradiční µMeeting pořádaný Oddělením mikrobiologie. Toto neformální a komorní setkání mikrobiologů z Ústavu experimentální biologie má za cíl vytvořit přátelský prostor, kde mohou studenti představit pokroky ve svých bakalářských, magisterských a doktorských projektech před svými vrstevníky, nahlédnout do výzkumu ostatních skupin a v neposlední řadě také posílit pracovní i přátelské vazby.
Letos se organizace akce ujal doktorand z Oddělení mikrobiologie Matúš Pešta, který se postaral o hladký průběh celého dne i příjemnou atmosféru. Zúčastnily se čtyři výzkumné skupiny – Laboratoř anaerobních mikroorganismů, Laboratoř bioinženýrství mikroorganismů, Laboratoř virologie a Laboratoř molekulární diagnostiky mikroorganismů, jejichž zástupci přinesli pestrou škálu témat i pohledů na mikrobiologii.
Program vedle studentských prezentací obohatily tři speciální přednášky. Alexandra Wilson z Laboratoře virologie a Pavel Dvořák, vedoucí Laboratoře bioinženýrství mikroorganismů, sdíleli své osobní zkušenosti s vědeckou prací i pohled na různé kariérní cesty po absolvování přírodovědných oborů. Svůj projekt představil také tým iGEM Brno, který nastínil svou strategii a ambice uspět v nejprestižnější mezinárodní soutěži v syntetické biologii.
Na závěr celodenního programu proběhlo hlasovaní o nejlepší prezentaci. Nejvíce hlasů od účastníků získala Michaela Beránková z Laboratoře virologie – srdečně gratulujeme!
Věříme, že si každý účastník µMeeting užil a odnesl si novou dávku inspirace do další práce. Těšíme se na viděnou zase za rok!
Naše studentka Soňa Vrbenská obsadila 3. místo na konferenci, kde prezentovala problematiku mikrobiální kontaminace a možnosti čištění vzduchotechniky obytných budov.
V rámci juniorské univerzity proběhl na oddělení mikrobiologie workshop, kde se mladí návštěvníci mohli blíže seznámit s kvasinkami, neboli pekařským droždím. Sledovali jejich aktivitu a porovnávali ji za různých teplot; také buňky barvili a pozorovali je pod mikroskopem. Nechybělo ani kreslení kvasinkami na misky. Děti se dozvěděli mnoho zajímavostí v rámci dílčích aktivit, které si mohli vyzkoušet.